Удобен ли сте за колегите си?

Мислите, че помагате, но наистина каните другите да се възползват от вас.

Описвате ли се като отборен играч? Последовател на правила? Някой, който надминава и дава и дава 110% на работа? Въпреки че всички те звучат като благоприятни качества, понякога това са просто евфемизми за „хората, които харесват“, което може да е нездравословно за вашата кариера. Всъщност това, че се радваш на хора, може да доведе до това другите да се възползват от теб на работното място и в крайна сметка да доведе до прегаряне.

Основният начин да разпознаете дали сте преминали границата от надежден работник до по-приятна за хората територия е, ако откриете, че правите неща, просто за да успокоите другите, дори когато нещо във вас ви възпира. Знаете, че от вас се иска да правите повече от останалите, или може да се чувствате претоварени, но все пак не можете да кажете „не“ или да спрете да доброволно да помагате. Не е необичайно за вас да се извинявате на другите, дори когато няма причина. Да бъдеш доволен от хората също означава, че си склонен да се отбягваш от разногласията или дори да имаш собствено мнение, защото не искаш другите да не те харесват. Ключът е да осъзнаете, че макар и да имате способността да се справяте прекрасно, ако е съчетано с принуда да поставите нуждите на всички останали над вашите собствени, значи сте отишли твърде далеч. Факт е, че други хора дори не харесват хората, които се харесват.

Помислете за това: Ако вие сте този, който винаги се появява рано или се съгласявате с шефа, това може да предизвика недоволство при другите служители. Надзорният орган може също да се умори от приятни за хората работници, които постоянно се нуждаят от проверка.Звучи познато? Направете няколко стъпки, за да прекъснете този навик.

Започнете с тези стратегии:

Създайте граници

Независимо дали казвате „Спирам да отговарям на имейли след 19:00 ч.“ или споделяте календара си с някого, за да избере отворено за вас време, като уведомите хората, че възможностите ви са ограничени, ще изпратите ясно съобщение. Границите не са груби, те са разумни.

Не винаги давайте пълно „да“

Вместо да се съгласите да направите нещо и след това се ядосвате на себе си, че не сте отказали, защото например сте закъснели за работна среща, можете първо да прегледате графика си и да върнете коментар. След това, ако можете да отделите малко време, очертайте граници. Кажете нещо като: „Мога да гледам това 20 минути след обяд днес, но след това имам друг проект, към който трябва да се върна“.

Отговаряйте категорично с „не“

Научете се да давате недвусмислено „не“Ако бъдете помолени да направите нещо извън възможностите си, просто кажете: „За съжаление няма да мога да помогна с това.“ И не се чувствайте така, сякаш трябва да предложите оправдание, тъй като може да се окаже, че човекът се опитва да ви убеди да ги направите ваш приоритет. Ако се чувствате щедри, можете да предложите друг човек или ресурс, към който биха могли да се обърнат, но се придържайте към вашето „не“.

Опитайте да предложите нова перспектива

Част от колегите обичат просто да се съгласяват с всички около тях – особено с шефа, защото е по-лесно и по-удобно. Но някои от най-добрите иновации идват от обсъждането и озвучаването на алтернативни идеи. Докато правите това с уважение, малко включване с коментари може да ви помогне да се откроите по добър начин.

Поискайте обратна връзка, но не постоянно

Като правило вие сте склонни да търсите безкрайно повече обратна връзка от повечето други служители, за да се чувствате уверени в себе си и работата си. Разумно е да си сверяате часовника, но в един момент трябва да се движите самостоятелно и да се чувствате добре с приноса си, без да очаквате да ви държат ръката. В крайна сметка, след като спрете да търсите одобрение за всяко малко нещо, ще започнете да осъзнавате, че знаете какво правите.

Спрете да се извинявате

Разбира се, ако настъпите някой в асансьора, кажете съжалявам. Но ако трябва да зададете въпрос на вашия мениджър и започнете инстинктивно с „Извинете, че ви безпокоя“, това е навик, който трябва да опитате да прекратите. Спрете да се извинявате за присъствието си.

Научете се да приемате комплименти

Хората, които се харесват, са склонни да се борят с това как да реагират, когато някой им каже, че са се справили чудесно или т.нар. излишна скромност. Те могат да кажат нещо като „Моята презентация не беше толкова добра, колкото на Ани“, или „Благодаря, въпреки че имаше огромна печатна грешка“. Вместо това просто кажете „Благодаря. Радвам се, че ви е харесало как се получи. “ Да бъдеш смирен е добро качество, но това не означава, че не можеш да приемеш и някои добре спечелени похвали.

След като намалите броя на опитите да се харесвате на хората, може просто да откриете, че вашият собствен фокус и производителност ще се подобрят заничетелно. Хората ще ви уважават, че имате свои собствени мисли и мнения и че сте напористи и уверени, когато е уместно.

Искате още съвети, за да улесните работата си? Присъединете се към JobMonster.bg днес, за да получавате най-различни съвети за работното място, съвети за кариера и съвети за търсене на работа. Като цяло, за да постигнете истинско щастие на работното място, единственият човек, на когото наистина трябва да се харесате, сте вие ​​самите

 

 

Напиши коментар

Единственото място за среща на всички работодатели и служители в реално време, което дава възможност за бърз контакт с правилните кандидати!

Свържете се с нас

JobMonster
info@jobmonster.bg
+359 889 364 557
www.jobmonster.bg