Как да отговорите на въпроси за интервю за разрешаване на конфликти

На работа има различни видове конфликти, но реакциите ви винаги трябва да демонстрират дипломатически подход.

Никой не харесва конфликтите, особено в работата. Но разногласията между колегите са неизбежни – и да покажете на бъдещите работодатели, че сте добре запознати с разрешаването на конфликти, е от решаващо значение.

Ще се включвате ли в конфликтите или можете да отстъпите и да останете равнодушни?

На работно място винаги ще има различия в мненията. Как да разберем какво всъщност питат мениджърите и да дадем отговорите, които дават работа . Важното за работодателите е дали можете да се разбирате добре с другите. Ето пет често задавани въпроса, които мениджърите по наемане задават, за да оценят вашите умения за разрешаване на конфликти и най-добрия подход за отговор на тях.

ВЪПРОС 1: Как се справяте с конфликта?

Хората няма как да се разбираме помежду си през цялото време. Това е просто факт. Работодателите искат да знаят, че можете да реагирате на конфликти дипломатично.  Започнете, като наблегнете на комуникацията и уважението като средство за разрешаване на конфликти.

Например: „Винаги отвеждам човека настрана и обсъждам въпроса насаме. Слушам активно, за да съм сигурен, че разбирам гледната точка на другия човек и работя с него, за да разработим решение заедно. “ Подчертайте, че дори и двамата да не сте напълно съгласни с крайния резултат, сте се опитали поне да се срещнете по средата.Професионален съвет: Не съобщавайте невербално негодувание, когато разказвате история. Агресивният език на тялото и тонът на гласа могат да покажат, че имате лоши чувства.

ВЪПРОС 2: Разкажете ми за време, когато сте имали проблем с колега.

Това е поведенчески въпрос за интервю – което означава, че трябва да го възприемете като възможност да споделите история за успеха за това как сте разрешавали проблем с колега в миналото. Искате да сте сигурни, че сте избрали инцидент, при който вие и вашият колега сте успели да разрешите проблема помежду си, без да се налага да включвате шефа си или други висши ръководители. Покажете своята компетентност в решаването на проблеми.

ВЪПРОС 3: Разкажете ми за време, когато не сте били съгласни с шефа си.

И внимавайте какво ще кажете, защото никой не харесва непокорни служители. За да зададете положителен тон, започнете отговора си, като признаете трудността на ситуацията, например:

„Не е лесно да се изправиш срещу мениджъра си, но научих, че това трябва да се направи няколко пъти.“ След това изберете анекдот, който показва, че сте уважили мнението на вашия шеф. „Когато шефът ми предложи да променим терена на продажбите на нови клиенти, разбрахме какво не работи и създадохме нова стратегия заедно.

ВЪПРОС 4: Как се справяте с различията в мнението, когато работите в екип?

Разрешаването на конфликти често е екипно усилие. Не винаги е лесно да се видим очи в очи с колеги, но това не е добра причина да отстъпвате вноските им. Не е изненада, че 86,3% от работодателите търсят кандидати за работа, които демонстрират силни умения за работа в екип, според проучването на Националната асоциация на колежите и работодателите Job Outlook 2020.

Работодателите искат да чуят, че цените многообразието на мненията и че осъзнавате, че различни мнения могат да допринесат за по-добро решение, отколкото ако всички просто се съгласят веднага един с друг. Като такъв, вашият отговор на този въпрос трябва да посочи, че вие ​​приветствате алтернативни перспективи. Винаги оценявам различни гледни точки от моята собствена. Когато някой изрази различно мнение, слушам внимателно какво казва човек и използвам тази обратна връзка.

ВЪПРОС 5: Разкажете ми за време, в което трябваше да отговорите на разочарован клиент.

Когато интервюирате за клиент или лице, изправено пред клиента, кандидатствате за посланик на компанията и този тип роля носи голяма отговорност. „Начинът, по който реагирате на конфликти с клиент, е обществен въпрос и може да струва на компанията много пари, ако загубите основен клиент или клиент“. Покажете, че сте готови да прескочите допълнителни прегради, за да зарадвате клиентите си. Това показва, че разбирате стойността на обслужването на клиентите. Както при другите въпроси за поведенческо интервю, вашият анекдот трябва да се съсредоточи върху положителния резултат – „Ето как деескалирах ситуацията и поддържах клиента доволен напред“

Покажете на наемащите мениджъри, че не сте с преувеличено его и сте готови да приемете миротворческия процес. Този тип отношение не само може да ви служи добре на работното място, но също така може да подобри неработните отношения.

Разрешаването на конфликти е само едно от многото препятствия, които работното място ще ви представи. Очевидно не всичко в кариерата ви ще бъде лесно, независимо дали това означава да се изправите срещу човека, който ви е откраднал обяда от офисния хладилник, да преговаряте за нов договор с клиенти или да обсъждате нова оферта за работа. Но научаването на мирно съжителство с колегите ще ви отведе далеч.

Бихте ли могли да използвате някои експертни познания, които да ви помогнат да се ориентирате из всичко това? Присъединете се към jobmonster.bg безплатно днес. Като член ще получавате съвети за кариера и съвети за търсене на работа, за да можете да научите как да се държите хладнокръвно, когато натискът неизбежно нараства

Напиши коментар

Единственото място за среща на всички работодатели и служители в реално време, което дава възможност за бърз контакт с правилните кандидати!

Свържете се с нас

JobMonster
info@jobmonster.bg
+359 889 364 557
www.jobmonster.bg